Никакой замены файлов! Кладёте SeriousEditor64.exe в папку Bin, запускаете и он работает! На любых системах - и 32 бита, и 64.
Полная совместимость с 1.07. Поддерживаются модификации.
Работает музыка в тестгейме. Небольшой, но плюс.
Импорт карт из Serious Sam Revolution. Для импорта, карта должна находиться где-то под корневой директорией 1.07, и в ней не должно быть никаких революшновских объектов (вроде новых типов врагов или оружия), а только то, что есть и в 1.07. Для импорта просто жмём "Открыть" (File -> Open, или на кнопку).
Note: This fix is only for people who want to use the editor on the original game on 64 bit systems, support for this will not be given to huge extents. We still suggest you use the updated Serious Sam Revolution. Download the rar file (link below) Make a copy of your original classics 1.07 folder (not 1.05, important!) Copy over the Bin and Data folders to this new copy Launch Bin/SeriousEditor.exe
Note 2: MFC is still a huge pile of garbage (especially so when building old code for modern systems), so don't expect everything in the interface to work perfectly. (But it shouldn't crash at startup.)
Note 3: If you have an Nvidia card, you might have to go into your Nvidia control panel and setting "Maximum pre-rendered frames" to 1 (in order to avoid input lag) like this.
Note 4: In the case that you need an SDK for 1.10, please PM me and we can sort it out. (on seriouszone.com)
Where did all the dragons go? We searched in the hills and we searched down the canyons, we even scanned the depths of the caves with our armour, swords and lanterns. Oh, if only had we seen him lurch, from his glorious skull covered perch.
CRACK went his claws and SMACK swipped the tail, a ROAR of might, one big BITE.
Zeo, попробуй сделать так: перед открытием в SE, в редакторе Революшки удали все пушки, все патроны, все пауэрапы, игровые старт-маркеры, и революшенские камеры с их маркерами (несколько карт подобным образом конвертил - никаких проблем не было!)
Сообщение отредактировал-JD- - Среда, 12.11.2014, 11:32
Zeo, я пытался открыть твой уровень, и он ругается на отсутствие ресурсов, а не на ошибку чтения. Если бы ты нормально запаковал все ресурсы - я мог бы сказать наверняка, есть ли с ним проблемы. -JD-, старт маркеры удалять не нужно. Разве они не идентичны тем, которые в 1.07? У меня карты из ССР открывались со старт маркерами. А оружие и пауэрапы достаточно переключить на виды, доступные в 1.07. Обязательно удалять только энтити, которых вообще нет в 1.07.
Where did all the dragons go? We searched in the hills and we searched down the canyons, we even scanned the depths of the caves with our armour, swords and lanterns. Oh, if only had we seen him lurch, from his glorious skull covered perch.
CRACK went his claws and SMACK swipped the tail, a ROAR of might, one big BITE.
Where did all the dragons go? We searched in the hills and we searched down the canyons, we even scanned the depths of the caves with our armour, swords and lanterns. Oh, if only had we seen him lurch, from his glorious skull covered perch.
CRACK went his claws and SMACK swipped the tail, a ROAR of might, one big BITE.
Я имел ввиду, одинаково называются сами классы, и унаследованы от одних и тех же базовых классов. То, что в них разные поля - это не страшно, движок очень гибкий в этом плане. Если он читает из WLD неизвестное поле, то просто игнорирует, а если не находит там нужное, то применяет для него значение по умолчанию.
Where did all the dragons go? We searched in the hills and we searched down the canyons, we even scanned the depths of the caves with our armour, swords and lanterns. Oh, if only had we seen him lurch, from his glorious skull covered perch.
CRACK went his claws and SMACK swipped the tail, a ROAR of might, one big BITE.
Случайно обнаружил баг в 64-битном СЕДе. Если у WorldLink выставить галочку Store world, то программа падала при вызове этого WorldLink'а. Это была проблема именно самого СЕДа, в игре она не проявлялась, и в 32-битном тоже. Баг я уже исправил. Вот обновлённая версия: https://www.dropbox.com/s/nwntu8tv2ybffvc/Tools107x64_v101.zip?dl=0
Where did all the dragons go? We searched in the hills and we searched down the canyons, we even scanned the depths of the caves with our armour, swords and lanterns. Oh, if only had we seen him lurch, from his glorious skull covered perch.
CRACK went his claws and SMACK swipped the tail, a ROAR of might, one big BITE.